Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Zpráva o splnění úkolů
Téma 1: Úvod do klimatické změny
Připomínáme:
Čím víc podrobností napíšete do Zprávy, tím lépe může hodnotící tým posoudit rozsah vaší práce a udělit bonusové body.
Tento formulář se chová jako běžný textový editor, takže své odpovědi vpisujte přímo do volných míst v rámečcích. Odpovědi mohou být libovolně dlouhé. Kdyby vám z nějakého důvodu nevyhovovalo orámečkování pro odpovědi, tak rámeček klidně vymažte a nechejte si jen volný prostor pro psaní.
Ostatní přílohy (fotky, příběhy lidí aj.) nahrejte online přímo do Odevzdávárny, nevkládejte je do těla textu tohoto formuláře. Až tuto Zprávu vyplníte, nahrajte i ji do Odevzdávárny.
Postup, jak úkoly odevzdávat naleznete na nástěnce CO2 ligy v odkazu „Jak CO2 liga funguje“.
Do systému Odevzdávárny nahrajte video (nebo pošlete odkaz na youtube)
1. Napište nám odkaz na vaše video na youtube
https://www.youtube.com/channel/UC1HMPJFFwWnYZmexfURfthA/videos
Jsou tam 2 videa: Představení týmu Anežčat a Klimatická změna
Poté zde odpovězte na pár otázek:
2. Jak probíhalo tvoření vašeho videa? Kdo psal scénář? Kdo sháněl informace? Kdo video natáčel? Kdo video upravoval? Kolik vašich spolužáků (odhadem) video vidělo?
Tvoření našeho videa bylo složité: společný čas jsme měli jen od 7:00, museli jsme oslovit spolužáky (komparz), kterým se moc vstávat nechtělo. Pan učitel jim za to, že vstanou, slíbil odměnu, takže komparz přišel ?. Bohužel jen napoprvé. První video se podařilo natočit lépe, ale nevyšel zvuk ?.
Všichni z CO2 ligy se naučili všechny otázky a odpovědi (paní učitelka nás chválila ?).
Scénář byl velice jednoduchý – pokyn zněl jasně: klasická přestávka, kde zlobíme a klasická naše hodina, kdy všechno umíme – prostě jsme třída šprtů ?.
Tentokrát to Kuba Višňák s videem měl těžké: nejprve jsme byli moc hluční, takže nebylo dobře slyšet otázky a odpovědi (i bomba nám nehrála do karet). A při druhém videu, když jsme vyměnili rekvizitu, tak jsme zase pozapomněli otázky a odpovědi.
Společně jsme to ale nakonec dokázali. Příště to snad bude lepší ???
Shrnutí:
odborná část scénáře: videa CO2 ligy
kamera a střih: Jakub Višňák ze třídy 8.B
herci: žáci z CO2 ligy + komparz ze tříd 7.B a 6.A
režie: Mgr. Jan Musil, Mgr. Jana Střížková
sponzor odměn: Mgr. Jan Musil
BĚHEM TOHOTO NATÁČENÍ NEBYLO ŽÁDNÉ DÍTĚ ANI ZVÍŘE ZRANĚNO A VŠICHNI SI TO UŽILI.
Video bude sloužit jako studijní materiál k tématu Klimatická změna v 9. ročníku – přírodopis, 8. ročník - zeměpis (cca 150 žáků naší školy).
Před natáčením jste se seznámili s problematikou klimatické změny a diskutovali o ní. Nyní nám sdělte následující:
3. Co pro vás bylo při sledování videí nové? Co vás překvapilo? (zapište odpovědi všech členů týmu. Má-li náhodou více členů týmu stejnou poznámku, stačí k ní napsat např. „2x“):
Jsme v CO2 lize už podruhé a skoro všechny informace jsme si pamatovali (odvážné tvrzení pozn. p.u.Střížkové), ale rádi jsme si tyto informace zopakovali.
Jediný nový člen je Vojtěch Bobek ze třídy 6.A a ten je neuvěřitelně šikovný, neboť si vše rychle osvojil.
4. Diskutovali jste ve vašem týmu, sdělovali jste si vaše poznatky, sdíleli jste myšlenky? Jaký máte pocit z této diskuse? Jak probíhala?
Naše diskuze jsou velice zajímavé a probíhají takřka neustále.
Zkoušeli jsme si představovat, jak by vypadal život bez tekoucí vody z kohoutku – brrr, nic pěkného.
Dále jsme si zkoušeli představit, jak by běžný den vypadal bez elektřiny – shodli jsme se na tom, že by to bylo velice obtížné, a že bychom to na vlastní kůži zažít nechtěli.
Uděláme všechno proto, abychom upozornili na změnu klimatu co nejvíce našich spolužáků, potažmo jejich příbuzných.
Bodování:
30 bodů za splnění úkolu (video + vyplněná zpráva)
plus 0 – 10 bodů za kreativitu
0 – 10 bodů za rozsah, hloubku
Vaše seznamování spolužáků s tématem zdokumentujte dle možností a zvoleného způsobu. Do systému Odevzdávány nahrajte materiály, které máte – např. pozvánku na besedu, fotky z besedy, vaši ppt prezentaci, ofocené obrázky apod.
Poté zde odpovězte na pár otázek:
Jak probíhalo seznamování spolužáků s tématem klimatické změny? Kolik tříd /žáků jste oslovili? Jakou formu jste zvolili? Kdo co zajišťoval? Jaké byly ohlasy? Jak jste byli spokojení vy? Jakou novou zkušenost vám to přineslo?
Paní učitelka během hodin přírodopisu pustí video všem žákům 9. ročníků. Pan učitel během hodin zeměpisu pustí video ve všech 8. ročnících. Cca 150 žáků Vzhledem k množství podzimních akcí na naší škole se tým CO2 ligy rozhodl, že představí celé téma Klimatické změny veřejně až u příležitosti dne Země, a to buď formou besedy s rodiči, anebo promítnutí videa s následnou diskuzí. |
Bodování:
30 bodů za splnění úkolu (doklady + vyplnění zprávy)
plus 0 – 10 bodů za kreativitu
0 – 10 bodů za rozsah, hloubku
Do systému Odevzdávárny nahrajte fotky vaší nástěnky. Jednak vzdálený pohled na celou nástěnku a jednak bližší pohled na jednotlivé informace, které jste na nástěnku dali.
Poté zde odpovězte na pár otázek:
Jak probíhalo tvoření nástěnky? Kdo nástěnku vytvářel? Kdo sháněl informace, kdo obrázky? Kam jste nástěnku umístili? Proč? Kolik vašich spolužáků (odhadem) nástěnku vidí při běžném provozu školy?
Tvorbě nástěnky předcházela diskuze, jak nástěnka bude vypadat. Po dlouhé debatě jsme se shodli na tom, že se budeme držet hesla „Kdo si hraje, nezlobí“ a nástěnku uděláme s pohádkovými postavami.
Pohádkové postavy stáhla z internetu Saša Malovcová, zbytek CO2 ligy tvořil otázky a odpovědi. První postava z pohádkových dvojic klade otázku a druhá odpovídá.
Na nástěnce je ještě nakreslené schéma skleníkového efektu, který kreslila Kristýna Pajdiaková.
Nástěnka je umístěná v pavilonu druhého stupně a denně kolem ní projde cca 300 dětí.
Nástěnka je také vyfocená a vložená na webových stránkách školy pod záložkou CO 2 ligy
www.zsanceske-ul.cz – ekoaktivity – CO2 liga
https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=840&ref=blog&ids=914
Bodování:
30 bodů za splnění úkolu (doklady + vyplnění zprávy)
plus 0 – 10 bodů za kreativitu
0 – 10 bodů za rozsah, hloubku
Stihli jste udělat ještě něco navíc? Sdělte nám to. Rádi se dozvíme vše o vaší činnosti. A rádi vám udělíme další body.
Natočili jsme medailonky (představení členů týmu). Celý první úkol jsme pojali v duchu: „Kdo si hraje, nezlobí“. Medailonky najdete na kanálu youtube pod názvem Anežčata – CO2 liga
Během záři jsme navštívili ústecké muzeum: Supermarket svět – Země není na jedno použití – o zpracovávání odpadu, Fair trade, využívání zdrojů na Zemi. odkaz: https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=776&ref=blog&ids=913
Dále jsme navštívili putovní výstavu Příběh banánů – o udržitelném zemědělství: https://www.zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=838&ref=blog&ids=913
Také jsme se připojili k celostátní akci Ukliďme svět – ukliďme Česko – bohužel z CO2 ligy se zúčastnila jen Týna Pajdiaková, zbytek byl bohužel nemocen ?. Naše pedagogické vedení se samozřejmě zúčastnilo.
Bodování:
0 bodů za splnění úkolu (+ vyplněná zpráva)
plus 0 – 10 bodů za kreativitu
0 – 10 bodů za rozsah, hloubku
Díky za vyplnění této Zprávy.
Spolu s doklady o vyplnění úkolů ji nahrajte do Odevzdávárny do 14. listopadu.
Do Odevzdávárny můžete nahrávat dokumenty průběžně - a teprve až budou komplet hotové, tak je stisknutím patřičného tlačítka odevzdáte nám.
Systém je velmi intuitivní a věříme, že se v něm rychle zorientujete.
Pokud byste potřebovali prodloužit čas na odevzdání Zprávy, tak je to možné jen po předchozí dohodě! Víme, že jsou období, kdy je ve škole víc práce, snažili jsme se však, aby v těchto obdobích bylo na plnění úkolů více času.
Někdy se může stát, že nestihnete splnit úkoly všechny. To vůbec nevadí, v soutěži můžete klidně dál pokračovat, nikoho ze soutěže nevyloučíme. Jen dostanete o něco bodů méně. Vyhrávají všichni, kdož se zúčastní a dojdou do cíle!
Tým CO2 ligy
Nahrávám data...
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.