Kotva
Zřizovatel

Zřizovatelem příspěvkové organizace je Statutární město Ústí nad Labem

 

Doučování žáků škol

Podpora rovných příležitostí

Odkazy

 

 

 

 

 

 

Bezplatná příprava cizinců

Mapa webu

Vysněná školní zahrada

Vloženo: 22.10.2017 | Autor: Strizkova | Zobrazeno: 1274x | Upraveno: 22.10.2017 | Upravil: Strizkova
Naše škola se rozhodla požádat o poskytnutí podpory ve výši 500 tisíc korun na úpravu venkovního areálu (školní zahrady). Žáci i pedagogové si zahráli na zahradní architekty a namalovali vysněnou zahradu. Vážení rodiče, prarodiče a přátelé školy, zahrajte si také na zahradní architekty a pošlete na mail: strizkova@zsanceske-ul.cz vlastní návrh školní zahrady. Předem děkujeme za pomoc.

Ludmila Eklová

1)BYLINKY

Myslím si, že určitě nějaké místo, kde by se daly pěstovat bylinky s naučnými tabulemi. Propojení s výukou by mohlo být umístěné někde na chodbě, poblíž kuchyňky, kde by mohly být dopodrobna popsané bylinky pěstované na zahradě- jejich užití, původ atd. Byla by tomu věnovaná část chodby, ilustrace by mohly vzniknout v hodinách výtvarné výchovy. Zároveň by nebyla špatná třeba magnetická tabule- nebo magnetický nátěr právě na tuto chodbu, kde by mohly být zveřejňovány fotografie z bylinkové zahrady na šk. pozemku nebo recepty, fotky pokrmů. 

Na zahradě na slunném místě vytvořit bylinkovou zahrádku společně s kameny, které dělají bylinkám dobře- viz. nákres č.1. Na tomto místě by stačily jen jednoduché popisy bylin, protože bližší info by mělo své místě na chodbě školy. Mohla by vzniknout i venkovní kuchyň.

OV: žák pozná a pojmenuje různé druhy bylin, připraví si jednoduchý pokrm, seznámí se s různým uplatněním bylin v běžném životě

2) Geologická stezka

Vytvořit geologickou stezku, která bude zaměřena na poznávání kamenů. tzn. cestu, na které budou umístěny různé kameny, jejich původ, název. V návaznosti na tuto stezku budou mít učitelé k dispozici na PC školy pracovní list, který mohou žákům vytisknout a prověřit si tak znalosti. Sami žáci se mohou zapojit a donést na stezku svůj kámen, který se dá do stezky nainstalovat a tato sbírka se může i nadále rozšiřovat.

OV: pozná a pojmenuje nerosty, vyhledá v přírodě další nerosty a bude se podílet na rozšíření geologické stezky viz. obr. 2

3) Výtvarný koutek s vernisáží

viz. obr.3, umístila bych ho na místo, které umožňuje různé pohledy- na stromy, panorama aj. Toto místo by se dalo zároveň využít na vernisáže pod otevřeným nebem pro ostatní třídy.

OV: žák pozoruje a snaží se výtvarně ztvárnit realitu daného objektu, užívá různé druhy výtvarných technik,snaží se výtvarně zachytit aranžmá připravené vyučujícím, sám si připraví objekt zájmu a snaží se jej výtvarně co nejpřesněji ztvárnit s využitím různých výtvarných postupů a materiálů

4) Místo setkání obr.4

takové koloseum, kde by se daly pořádat přednášky nebo třeba táboráky, vyhodnocení různých aktivit, divadelní představení

OV: žák se účastní přednášek, div. vystoupení, žák respektuje názory ostatních, zapojí se do diskuze, umí kladně ohodnotit práci a úspěch jiných spolužáků, vytvoří si kladný postoj k úspěchům ostatních

5)Výuka jinak obr.5

Klasická třída, ale na čerstvém vzduchu, určitě s opravdovou tabulí a lavicemi určená pro zpestření různých hodin

OV: žák se dokáže soustředit v netradičním prostředí

6)Relaxační místo obr.6

místo, které by mohla užívat družina a zároveň pro zpestření hodin TV na 1. stupni

OV: žák přirozeně rozvíjí  svoji obratnost, využívá svých individuálních schopností, snaží se odhadnout své síly

žák poznává různé způsoby jak se odreagovat, respektuje při hře ostatní, snaží se pomáhat méně zdatným, nenásilným způsobem posiluje své fyzické síly

7) Čtenáři obr.7

Místo, kde by si děti mohly číst na čerstvém vzduchu. mělo by být ve stínu a proto bych ho umístila k zadnímu vchodu napravo podél zdi.

Jedná se o plácek na vyvýšeném místě pokrytý gumovou krytinou- najde se v různých dětsk. hřištích. Žáci by mohli tady- obklopeni různými kvetoucími keři, které by se tady vysadily, aby vzniklo malebné zákoutí,  věnovat čtení. K dispozici by byly na určeném místě třeba podsedáky aj. Zároveň by ale podlaha byla tvořena z různých her- př. šachové pole (využití v matematice- žák kombinuje a využívá různé strategie), nebo kostky s názvy známých spisovatelů a vedle jejich děl  (žák vyhledává správné dvojice, správně přiřadí spisovateli jeho dílo), může tam být koloběh vody ( žák popíše a vysvětlí koloběh vody) 

Jan Musil: 
Zahrada se nachází v severní části areálu základní školy, který je značně svažitý (celkově lze hovořit o třech rovných terasách s mírnějším sklonem). V prostoru se nachází jedna zděná budova (skladiště), ovocné stromy (jabloně) a další dřeviny/křoviny, částečně zpevněné a zpevněné cesty, betonové schodiště a obslužné chodníky. Celý areál je oplocen ocelovým plotem (ocelové pruty navařené na nosnou konstrukci). Řešené území spojuje de facto část budov (pavilon T) se školním hřištěm – charakter je tranzitní. Orientační rozměry činí 115 x 60 metrů.

V území je nutno uvažovat prvky nenáročné finančně, personálně a vzhledem k prostředí také adekvátnost technologického řešení (zabezpečení, odolnost).

Navržené prvky a jejich popis (tučně vyznačeny položky, na jejichž realizaci se mohou podílet děti):

Číslo prvku

Název

Popis

1

Sklad

Rozšíření stávajícího skladu pro potřeby zahrady 

2

Workout zóna

Venkovní posilovací prvky využitelné v hodinách TV či pro školní družinu

3

Učebna A

Venkovní prostor pro výuku

4

Učebna B

Venkovní prostor pro výuku

5

Geo expozice

Kombinuje geologickou sbírku regionálních hornin s modelem Sluneční soustavy (jednotlivé exponáty představují planety)

6

Učebna C

Venkovní prostor pro výuku

7

Xylofon

Dřevěný zavěšený xylofon (HV, družina, I.stupeň)

8

Chýše

Jednoduchý přístřešek z vrbového proutí (může přímo

 

 

navazovat na 12)

9

Hřbitov odpadků

Rekonstrukce stávajícího prvku doplněná o recyklo-point

10

Relaxační zóna

Upravená travnatá plocha určená především pro družinu

11

Hmatový chodník

Pochozí plocha složená ze sektorů s odlišnou náplní (šišky, kámen, štěrk, kůra…) pro podporu správné chůze, klenby nohy atd. 

12

Bludiště

Různé možnosti provedení (palisáda, štěrk, nášlapné kameny, dlažba…) 

13

Vysoké záhony

Záhony pro výsadbu, zpevněné boky (dřevo/beton), dlouhá životnost

14

Suchá řeka/zídka

Vytvoření vhodných životních podmínek pro drobný hmyz a plazy (ještěrky, slepýši), spojeno s hmyzím hotelem

15

Skleník

Doplňuje záhony

16

Kompost

Vytvoření zásob pro doplňování záhonů a skleníku, předpoklad spolupráce s třídami/školní jídelnou, nutná dostatečná kapacita

17

Školní sad

Adopce/výsadba stromů třídou

18

Geo-fyzikální koutek

Meteorologická stanice, sluneční hodiny, Foucaltovo kyvadlo, váha, páka ad.

19

Altán

Velký altán se zázemím (ohniště)

X

Rozvojová plocha

Rezervní plocha pro možnost dalšího rozvoje (př. motýlí louka)

 

 

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.