Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
Ludmila Eklová
1)BYLINKY
Myslím si, že určitě nějaké místo, kde by se daly pěstovat bylinky s naučnými tabulemi. Propojení s výukou by mohlo být umístěné někde na chodbě, poblíž kuchyňky, kde by mohly být dopodrobna popsané bylinky pěstované na zahradě- jejich užití, původ atd. Byla by tomu věnovaná část chodby, ilustrace by mohly vzniknout v hodinách výtvarné výchovy. Zároveň by nebyla špatná třeba magnetická tabule- nebo magnetický nátěr právě na tuto chodbu, kde by mohly být zveřejňovány fotografie z bylinkové zahrady na šk. pozemku nebo recepty, fotky pokrmů.
Na zahradě na slunném místě vytvořit bylinkovou zahrádku společně s kameny, které dělají bylinkám dobře- viz. nákres č.1. Na tomto místě by stačily jen jednoduché popisy bylin, protože bližší info by mělo své místě na chodbě školy. Mohla by vzniknout i venkovní kuchyň.
OV: žák pozná a pojmenuje různé druhy bylin, připraví si jednoduchý pokrm, seznámí se s různým uplatněním bylin v běžném životě
2) Geologická stezka
Vytvořit geologickou stezku, která bude zaměřena na poznávání kamenů. tzn. cestu, na které budou umístěny různé kameny, jejich původ, název. V návaznosti na tuto stezku budou mít učitelé k dispozici na PC školy pracovní list, který mohou žákům vytisknout a prověřit si tak znalosti. Sami žáci se mohou zapojit a donést na stezku svůj kámen, který se dá do stezky nainstalovat a tato sbírka se může i nadále rozšiřovat.
OV: pozná a pojmenuje nerosty, vyhledá v přírodě další nerosty a bude se podílet na rozšíření geologické stezky viz. obr. 2
3) Výtvarný koutek s vernisáží
viz. obr.3, umístila bych ho na místo, které umožňuje různé pohledy- na stromy, panorama aj. Toto místo by se dalo zároveň využít na vernisáže pod otevřeným nebem pro ostatní třídy.
OV: žák pozoruje a snaží se výtvarně ztvárnit realitu daného objektu, užívá různé druhy výtvarných technik,snaží se výtvarně zachytit aranžmá připravené vyučujícím, sám si připraví objekt zájmu a snaží se jej výtvarně co nejpřesněji ztvárnit s využitím různých výtvarných postupů a materiálů
4) Místo setkání obr.4
takové koloseum, kde by se daly pořádat přednášky nebo třeba táboráky, vyhodnocení různých aktivit, divadelní představení
OV: žák se účastní přednášek, div. vystoupení, žák respektuje názory ostatních, zapojí se do diskuze, umí kladně ohodnotit práci a úspěch jiných spolužáků, vytvoří si kladný postoj k úspěchům ostatních
5)Výuka jinak obr.5
Klasická třída, ale na čerstvém vzduchu, určitě s opravdovou tabulí a lavicemi určená pro zpestření různých hodin
OV: žák se dokáže soustředit v netradičním prostředí
6)Relaxační místo obr.6
místo, které by mohla užívat družina a zároveň pro zpestření hodin TV na 1. stupni
OV: žák přirozeně rozvíjí svoji obratnost, využívá svých individuálních schopností, snaží se odhadnout své síly
žák poznává různé způsoby jak se odreagovat, respektuje při hře ostatní, snaží se pomáhat méně zdatným, nenásilným způsobem posiluje své fyzické síly
7) Čtenáři obr.7
Místo, kde by si děti mohly číst na čerstvém vzduchu. mělo by být ve stínu a proto bych ho umístila k zadnímu vchodu napravo podél zdi.
Jedná se o plácek na vyvýšeném místě pokrytý gumovou krytinou- najde se v různých dětsk. hřištích. Žáci by mohli tady- obklopeni různými kvetoucími keři, které by se tady vysadily, aby vzniklo malebné zákoutí, věnovat čtení. K dispozici by byly na určeném místě třeba podsedáky aj. Zároveň by ale podlaha byla tvořena z různých her- př. šachové pole (využití v matematice- žák kombinuje a využívá různé strategie), nebo kostky s názvy známých spisovatelů a vedle jejich děl (žák vyhledává správné dvojice, správně přiřadí spisovateli jeho dílo), může tam být koloběh vody ( žák popíše a vysvětlí koloběh vody)
Jan Musil:
Zahrada se nachází v severní části areálu základní školy, který je značně svažitý (celkově lze hovořit o třech rovných terasách s mírnějším sklonem). V prostoru se nachází jedna zděná budova (skladiště), ovocné stromy (jabloně) a další dřeviny/křoviny, částečně zpevněné a zpevněné cesty, betonové schodiště a obslužné chodníky. Celý areál je oplocen ocelovým plotem (ocelové pruty navařené na nosnou konstrukci). Řešené území spojuje de facto část budov (pavilon T) se školním hřištěm – charakter je tranzitní. Orientační rozměry činí 115 x 60 metrů.
V území je nutno uvažovat prvky nenáročné finančně, personálně a vzhledem k prostředí také adekvátnost technologického řešení (zabezpečení, odolnost).
Navržené prvky a jejich popis (tučně vyznačeny položky, na jejichž realizaci se mohou podílet děti):
Číslo prvku |
Název |
Popis |
|
1 |
Sklad |
Rozšíření stávajícího skladu pro potřeby zahrady |
|
2 |
Workout zóna |
Venkovní posilovací prvky využitelné v hodinách TV či pro školní družinu |
|
3 |
Učebna A |
Venkovní prostor pro výuku |
|
4 |
Učebna B |
Venkovní prostor pro výuku |
|
5 |
Geo expozice |
Kombinuje geologickou sbírku regionálních hornin s modelem Sluneční soustavy (jednotlivé exponáty představují planety) |
|
6 |
Učebna C |
Venkovní prostor pro výuku |
|
7 |
Xylofon |
Dřevěný zavěšený xylofon (HV, družina, I.stupeň) |
|
8 |
Chýše |
Jednoduchý přístřešek z vrbového proutí (může přímo |
|
|
|
navazovat na 12) |
|
9 |
Hřbitov odpadků |
Rekonstrukce stávajícího prvku doplněná o recyklo-point |
|
10 |
Relaxační zóna |
Upravená travnatá plocha určená především pro družinu |
|
11 |
Hmatový chodník |
Pochozí plocha složená ze sektorů s odlišnou náplní (šišky, kámen, štěrk, kůra…) pro podporu správné chůze, klenby nohy atd. |
|
12 |
Bludiště |
Různé možnosti provedení (palisáda, štěrk, nášlapné kameny, dlažba…) |
|
13 |
Vysoké záhony |
Záhony pro výsadbu, zpevněné boky (dřevo/beton), dlouhá životnost |
|
14 |
Suchá řeka/zídka |
Vytvoření vhodných životních podmínek pro drobný hmyz a plazy (ještěrky, slepýši), spojeno s hmyzím hotelem |
|
15 |
Skleník |
Doplňuje záhony |
|
16 |
Kompost |
Vytvoření zásob pro doplňování záhonů a skleníku, předpoklad spolupráce s třídami/školní jídelnou, nutná dostatečná kapacita |
|
17 |
Školní sad |
Adopce/výsadba stromů třídou |
|
18 |
Geo-fyzikální koutek |
Meteorologická stanice, sluneční hodiny, Foucaltovo kyvadlo, váha, páka ad. |
|
19 |
Altán |
Velký altán se zázemím (ohniště) |
|
X |
Rozvojová plocha |
Rezervní plocha pro možnost dalšího rozvoje (př. motýlí louka) |
Nahrávám data...
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
1. stupeň od 16:30 hod.
2. stupeň od 17:00 hod.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.