Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
A leden je pryč. S ním definitivně odzvonilo i prvnímu pololetí tohoto školního roku a my jsme mohli konečně spatřit zhmotněné výsledky naší práce v podobě známek na výpisu z vysvědčení. Známky samozřejmě nejsou všechno, naopak, mnohem důležitější je, zda si něco pamatujeme, zda jsme si osvojili dovednosti a rozvinuli své schopnosti, ale stejně je fajn vidět ty jedničky na vysvědčení. A že se to některým z nás nepovedlo úplně podle představ? Tak to v životě chodí a musí to být impulsem k tomu, abychom se příště lépe připravili, lépe se soustředili, zkrátka brali svoje vzdělávání vážně.
A kromě yvsvědčení, které jsme dostali ve čtvrtek, se dělo co?
V českém jazyce se zabýváme přídavnými jmény. Umíme je už rozdělit na tři skupiny (tvrdá, měkká a přivlastňovací), poznáme je v textu a známe pravidla, podle kterých se řídí jejich pravopis. Pomáháme si při tom vzory. Také jsme se začali věnovat opakování všeho, co už víme o slovesech, protože tuto problematiku budeme rozšiřovat o další poznatky.
V matematice jsme se věnovali opakování geometrie - rýsovali jsme čtverec a obdélník a počátali jejich obvody a obsahy. S tím souvisely i převody jednotek obsahu, které jsme probrali. Zmínili jsme se o průměrné rychlosti a nezapomínáme ani na procvičování dělení dvojcifernými čísly.
V přírodovědě si povídáme o lidské kostře. Víme, z čeho se skládá, k čemu je dobrá, co ji poškozuje, co jí naopak svědčí. Víme, jak poskytnout první pomoc při různých úrazech kostí.
Ve vlastivědě jsme sice pozadu, ale téma Národního divadla a osobností, které s ním souvisejí, považujeme za zajímavé a užitečné, proto čas tímto tématem strávěný nepovažujeme za ztracený.
Absolvovali jsme také lednovou třídnickou hodinu a naplánovali na únor projektový den s názvem "Benátský karneval 5.B", který se uskuteční 28.2. (čtvrtek). Co se bude dít? To je tajemství, ale už teď víme, že povinnou výbavou na tuto akci je škraboška :-)
Stále je otevřeným tématem náš poslední společný školní výlet - nějak si nemůžeme vybrat cíl. Je totiž závislý na příliš mnoha věcech a také na tom, zda se dokážeme dohodnout. Demokracie je občas zkrátka potvora :-)
Nové pololetí začalo, sbíráme první známky, náš pomyslný štít je opět čistý a je jen na nás, jaké stopy za sebou zanecháme. Ať už na jeho konci budou výsledky jakékoliv, snažme se, abychom si mohli říct, že jsme do toho dali všechno a naše svědomí je tak čisté jako náš štít.
Seznam přijatých dětí do 1. třídy 2024/2025 naleznete zde.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.