Jaké jazyky se učí na vaší škole?
Co dělá vaše škola pro ekologii?
Odkud pocházejí tví spolužáci?
Welche Fremdsprachen lernt man in eurer Schule?
Was macht eure Schule fűr Ökologie?
Woher kommen deine Mitschűler?
What languages can you study at your school?
What does your school do for ecology?
Where are your classmates from?
Na naší škole se učíme anglicky a německy.
Sbíráme starý papír, baterie, drobné elektro, mobilní telefony, atd.
Moji spolužáci pocházejí z různých koutů světa.
In unserer Schule lernen wir Englisch und Deutsch.
Wir sammeln altes Papier, Batterien, kleine Elektrogeräte, Handys, usw.
Meine Mitschűler kommen aus verschiedenen Ecken der Welt.
At our school we study English and German.
We collect old paper, batteries, small appliances, cellphones, etc.
My classmates come from different parts of the world.
1. Popište, jaké opatření jste zrealizovali. Uveďte, proč jste si ho vybrali, jak realizace probíhala a jak vypadá výsledek.
Z realizací námi navržených opatření pro město Ústí nad Labem to bylo těžké. Vše, co jsme navrhovali, by bohužel stálo hodně moc peněz a ty bohužel Ústí nad Labem nemá a my už vůbec ne J.
Proto jsme se vrhli na další vymýšlení opaření a tentokrát jsme se soustředili na výsledky pocitové mapy Krásného Března. Z pocitové mapy vyplynulo, že v období letních měsíců se naši spolužáci, a vlastně i my všichni z CO2ligy, necítíme dobře na našem školním hřišti. Proto jsme se rozhodli, zajít za starostkou Neštěmic a pokusit se s ní a naší paní ředitelkou sjednat besedu, kde hlavní téma by bylo „Resilience školního hřiště. Setkání viz prezentace.
Jedno z opatření bylo zachytávat dešťovou vodu ze střechy naší školy – to se podařilo (viz prezentace) a druhé vybudovat sezení pro děti ve stínu. První jmenované opatření se podařilo uskutečnit, druhé máme přislíbené, ale do termínu 15. května to bohužel nejde, ale určitě ho uskutečníme. Máme přislíbené stromy na výsadbu a nákup dřevěných laviček. Protože stín na hřišti bychom potřebovali hned, rozhodli jsme se, alespoň na části hřiště vytvořit stinné místo za pomoci stínící plachty – opatření sice jednoduché, ale ihned účinné (realizace viz prezentace).
2. Kdo všechno se do realizace zapojil? Napište, kdo vám pomohl a na koho jste se obraceli.
Moc děkujeme paní starostce a paní ředitelce za vstřícnost a neuvěřitelnou podporu. Panu Novotnému (technik MO Neštěmice) za pomoc při realizaci.
Samozřejmě se na realizaci podílely naše ruce ve spolupráci s krumpáčem, lopatou a rýčem.
Pro splnění úkolu uspořádejte schůzku s vedením obce nebo školy nebo udělejte besedu pro veřejnost. Vaši činnost zdokumentujte a vložte do odevzdávárny. Zde odpovězte na otázky:
1. Podařilo se vám sejít s vedením obce? Jak schůzka probíhala, případně jak vypadal dopis?
Na MO Neštěmice, kam Krásné Březno spadá, jsme se vydali 18. dubna 2018. Jak jsme pochodili, se dozvíte v naší prezentaci (samostatný dokument s fotkami).
|
2. Pokud jste uspořádali besedu (besedy), popište, pro koho byla určená a jak probíhala. Nezapomeňte přiložit fotky nebo prezentaci.
Setkali jsme se s paní starostkou Neštěmic, Yvetou Tomkovou, která si s sebou přivedla rovnou i technika, pana Novotného, a spolu nám odpovídali na naše otázky a probrali s námi návrhy. Celou schůzku jsme pro Vás natočili, ale předem upozorňujeme, že záznam nebyl stříhán (a je tedy dlouhý): https://www.youtube.com/watch?v=Nh9Eyscpbq0 Zároveň jsme pozvali i paní ředitelku, protože některá z témat se týkala i naší školy. Před všemi jsme představili výsledky naší práce za celý letošní rok, vysvětlovali jsme resilienci, popisovali tvorbu pocitových map, ukázali pro nás zajímavé plochy v Krásném Březně, centru města Ústí nad Labem i okolí školy. Všem přítomným jsme pak navrhli cesty, jak v našem okolí zvýšit resilienci (zejména vedra): výsadba stromů, zachytávání dešťové vody z části školní střechy a altán u školního hřiště. Na všechny návrhy nám byla paní starostkou přislíbena pomoc a podpora se souhlasem paní ředitelky. Týden po našem rozhovoru nás navštívil technik, pan Novotný, který s námi prošel všechna místa, jež bychom chtěli změnit. Výsledkem je časový plán postupné proměny okolí naší školy.
|
Téměř celý tým včetně učitelů se zapojil do Ekovýzvy v měsíci dubnu. Přesto, že jsme si rozdělili jednotlivé výzvy, řízením „náhody“ J zapsali k výzvě Minimum odpadu. Nutno říci, že jsme se s naplněním výzvy poprali statečně, neboť po závěrečné kontrole na začátku května se ukázalo, že výzvu jsme porušili jen jednou (pan učitel se dobrovolně přiznává k nevytřídění obalu od másla – kombinovaný obal C/PAP a dodává, že ho to mrzí L ).
V dubnu jsme také stihli uspořádat jednu úklidovou akci v rámci kampaně Ukliďme Česko (e18255), když se odpoledne 5. 4. několik tříd vydalo do okolí školy uklidit. Nevěřili jsme, co najdeme. Více v článku a galerii na našem webu: https://zsanceske-ul.cz/index.php?type=Post&id=1412&ref=blog&ids=913
Vytvořili jsme i nástěnku, která je umístěná u vchodu školy.
Navštívili jsme také obchod v Ústí nad Labem, Špajz, který funguje jako bezobalový obchod. Paní majitelka byla moc milá a my jí slíbili, že jí pomůžeme s počítáním ušetřeného množství oxidu uhličitého vybraných výrobků a možná se i pustíme do počítání uhlíkové stopy obchůdku.
Naše návštěva: https://www.youtube.com/watch?v=Nj3o7d7K-_Q
Už v loňském roce se naši dva učitelé připojili k celostátní akci Do práce na kole – letos se připojili tři a kdo ví, třeba jich příští rok přibude.
Stále odnášíme plastový odpad z chodeb školy, spolužáci se lepší a lepší, neboť jsme ze začátku odnášeli odpad jednou za 14 dní, teď už musíme dvakrát v týdnu. J
Nahrávám data...
Dne 9.4.2024 se budou vydávat obědy do 13:15 hodin.
Děkujeme za pochopení.
Zápis do 1. tříd školního roku 2023/2024 se uskuteční 9. dubna od 13:00 do 18:00.
Základní kritérium pro přijímání žáků do 1. ročníku:
1. spádová oblast školy
2. kapacita 1. tříd je 85 žáků
Více informací zde.
Po vyplnění přihlašky na tomto odkazu si také můžete zarezervovat konkrétní čas na stanovišti pro motivační část zápisu.
Plakát k zápisu.
Copyright © 1997 - 2024 | ZŠ Anežky České &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů
Prohlášení o přístupnosti | CookiesStruktura informací na stránkách byla vytvořena podle specifikace W3C HTML 5 a vizuálně naformátována kaskádovými styly (CSS 3) – vzhled stránek a jejich funkčnost jsou podřízeny možnostem handicapovaných uživatelů. Dodržení výše zmíněných norem by mělo zajistit správné zobrazení obsahu stránek ve většině používaných prohlížečů a na většině zobrazovacích zařízení.
Tyto webové stránky jsou částečně v souladu s EN 301 549 V2 1.2 a standardem WCAG 2.1 z důvodu nedostatečně přístupného obsahu anebo výjimek uvedených níže.
Na internetových stránkách jsou informace nabízeny i v podobě dokumentů formátu DOC, DOCX, XLS, XLSX a PDF, a to zejména z důvodů, že obsahují typografické prvky a formátování, které webový formát HTML nepodporuje, nebo jsou příliš velké, proto pak doporučujeme jejich stažení. Formáty DOC a PDF jsou také vhodnější pro tisk. K prohlížení těchto dokumentů je možné zdarma stáhnout Word Viewer a Acrobat Reader. V některých webových prohlížečích je integrována aplikace, jež slouží k prohlížení výše uvedených formátů dokumentů.
Redakční systém Univers CMS může při zpracování testu k „Prohlášení o přístupnosti“ vykazovat jisté chybové hlášky typu „Použití atributů ´alt´ na ´img´ elementech.
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České má za cíl, aby jím spravované internetové stránky byly přístupné všem jejím uživatelům a to na základě principů přístupnosti (vnímatelnost, ovladatelnost, srozumitelnost a stabilita). Kontakt je:
Základní škola Ústí nad Labem Anežky České
Anežky České 702/17
400 07 Ústí nad Labem
telefon: 475 500 032
e-mail: sekretariat@zsanceske-ul.cz
V případě, že Vám nebyla poskytnuta odpověď nebo poskytnutá odpověď je neadekvátní či neuspokojivá v souvislosti s Vaší žádostí či oznámením ohledně přístupnosti internetových stránek nebo webové aplikace, kontaktujte příslušný orgán pro prosazování práva:
Ministerstvo vnitra
odbor eGovernmentu
náměstí Hrdinů 1634/3
140 21 Praha 4
e-mail: pristupnost@mvcr.cz
Pro vypracování prohlášení byl použit zákon č. 99/2019 Sb. a metodický pokyn MVČR k tomuto zákonu, normy EN 301 549 V2 1.2 a mezinárodně uznávaný standard Web Content Accessibility Guidelines – WCAG 2.1.